Czy prowadzenie księgarni internetowej to dobry pomysł na biznes?

Czy prowadzenie księgarni internetowej to dobry pomysł na biznes?

Prowadzenie sklepu internetowego to dziś najlepszy sposób na dorobienie sobie i pracowanie nad własną marką. Jednak księgarnia internetowa to zdecydowanie nie branża, od której powinniśmy zacząć. Nawet jeśli jesteśmy małą firmą, w naszej ofercie cały czas musi pojawiać się coś nowego, musimy nadążać za trendami i nowościami, a do tego cały czas dostosowywać się do naszych klientów i konkurencji.

Dobra organizacja i głowa pełna wiedzy
Prowadzenie księgarni internetowej zwalnia nas z obowiązku pamiętania, gdzie jaka książka może leżeć albo polecania czegoś przypadkowym klientom, którzy mogą mieć zupełnie inny gust, niż my. Nie zmienia to jednak faktu, że dalej musimy być porządnie zorganizowani. Kiedy ktoś decyduje się na zakup w księgarni internetowej, przeważnie nie kupuje jednej pozycji, ale cały ich karton. A to oznacza, że musimy wiedzieć, co gdzie mamy, żeby w miarę sprawnie realizować zamówienia i aktualizować na stronie stan danej książki w naszym magazynie. Do tego przyda się masa wiedzy z zakresu rynku wydawniczego.

Współpraca z wieloma wydawnictwami
Prowadzenie księgarni internetowej zmusza nas do zaopatrywania się w książki. Wiele wydawnictw chętnie będzie z nami współpracować, bo dzięki temu pozbędą się kolejnych nakładów. Księgarnie internetowe bowiem przeważnie kupują od razu sporą ilość sztuk danego tytułu, dzięki czemu wydawnictwo zarabia od razu. To oznacza, że musimy mieć sporo miejsca na trzymanie pozycji, które chcemy sprzedawać. Dlatego najwięksi gracze mają parę magazynów na terenie całej Polski. Niestety w takim układzie, jeśli nie uda nam się czegoś sprzedać, musimy zejść z ceny, żeby ktoś się naszym towarem zainteresował.

Spora i zażarta konkurencja
Konkurencja na rynku jest ogromna i ma nad nami wielką przewagę. Kiedy ktoś realizuje sto dużych zamówień dziennie, może sobie pozwolić na kody rabatowe, promocje albo dorzucanie gratisów. Niestety małe księgarnie rzadko mają taką możliwość. Do tego konkurencji będzie zależało na tym, żeby to ich wybrał klient, bo w końcu daną książkę kupi tylko raz, a do tego pewnie zrobi całkiem spore zamówienie. Jeśli zrazisz czymś do siebie klienta, to nie będzie miał on żadnego problemu ze znalezieniem sobie nowej księgarni, które ma środki i możliwości na przekonanie go, aby został z nimi na dłużej. Przeczytaj również o gdańskiej akcji promującej książki https://gdanskinfo.pl/od-dzis-rusza-akcja-ksiazka-na-zdrowie/.